• Nowy

Różeniec górski korzeń (Rhodiola rosea)

29,40 zł
Brutto

Różeniec górski pozytywnie wpływa na funkcje kognitywne, czyli myślenie, analizowanie, liczenie, kojarzenie i planowanie, a także poprawia pamięć i zdolności uczenia się. Jest adaptogenem, a więc podnosi odporność organizmu na czynniki stresowe, zarówno fizjologiczne, np. oziębienie lub przegrzanie, niewyspanie, głód, jak i na czynniki psychiczne, np. ważne wydarzenia życiowe, presję otoczenia, napięty plan dnia. Ponadto roślina dodaje energii i podnosi nastrój.

Waga: 50 g

Ilość
Obecnie brak na stanie


 

Polityka bezpieczeństwa

 

Dostawa

 

Reklamacje

Skład: Różeniec górski – korzeń (Rhodiola rosea) 100%. Surowiec najwyższej jakości
Część rośliny: korzeń
Tradycyjna medycyna: rosyjska
Kraj pochodzenia: Rosja
Zdrowie: prawidłowa odporność, chroniczne zmęczenie, stres, napięcie, antyoksydanty
Zastosowanie: sporty siłowe, sporty wytrzymałościowe, wsparcie wydolności, wsparcie libido, koncentracja, pamięć, myślenie, energia, odprężenie i nastrój
Przeciwwskazania: ciąża, okres karmienia piersią
Waga: 50 g

Różeniec górski, zwany potocznie rhodiolą, rośnie w rejonie arktycznym, a także w wysokich górach Europy, Azji i Ameryki Północnej. Pojawia się także w górach polskich. Jest rośliną z rodziny gruboszowatych, przystosowaną do trudnych warunków środowiskowych i niskiej temperatury. Posiada mocny korzeń z gęstym, splątanym kłączem, nazywany często korzeniem arktycznym lub złotym.

Korzeń Rhodiola rosea tradycyjnie wykorzystywano aby wzmocnić wydolność fizyczną i zwiększyć produktywność, wydłużyć życie, uodpornić się na ciężkie warunki środowiska panujące w rejonie podbiegunowym, zmniejszyć objawy choroby wysokościowej i zyskać więcej energii. Leczono nim także depresję, anemię, niepłodność, dolegliwości trawienne, infekcje bakteryjne i wirusowe oraz dysfunkcje układu nerwowego. W syberyjskich wioskach górskich do dziś wręcza się bukiet z korzeni rhodioli parze nowożeńców, aby zapewnił im płodność i narodzenie zdrowych dzieci. Z kolei w Azji Środkowej napar z rhodioli stosowano jako najskuteczniejszy środek na grypę i przeziębienie, a mongolscy lekarze zalecali go w przypadku gruźlicy płuc i nowotworów. Przez wiele lat tylko mieszkańcy Syberii wiedzieli, gdzie znaleźć złoty korzeń i pilnie strzegli tej informacji. Wykorzystywali go w handlu z Gruzją, gdzie wyruszali, aby wymienić go na tamtejsze wina, owoce, miód i przyprawy.

Różeniec górski korzeń - działanie:

- łagodzi negatywne objawy napięcia wywołanego stresem
- poprawia nastrój, podnosząc poziom serotoniny i dopaminy w mózgu
- zwiększa motywację do działania
- dodaje energii, stymulując umysł i ciało
- podnosi wydolność fizyczną i umysłową, co oznacza, że wysiłek fizyczny lub praca intelektualna mogą trwać znacznie dłużej, nawet pomimo zmęczenia
- przyspiesza regenerację ciała po intensywnym treningu
- wzmacnia naturalną odporność organizmu
- wykazuje silne działanie antyoksydacyjne
- sprzyja prawidłowej odpowiedzi organizmu na stan zapalny

Różeniec górski korzeń - zastosowanie:

- słaba pamięć
- problemy z uczeniem się i koncentracją
- podatność na stres
- wyczerpanie fizyczne i psychiczne
- chroniczne zmęczenie
- obniżony nastrój
- wysoka aktywność fizyczna, uprawianie sportu
- intensywna praca umysłowa
- niska odporność

Róźeniec górski - dawkowanie i sposób użycia

Korzeń cięty – herbata:
1 płaską łyżkę rozdrobnionego korzenia zalać świeżo zagotowaną, ale lekko przestygniętą wodą (80-85°C) i pozostawić do naciągnięcia na 4-5 h albo na noc, po czym przecedzić. Spożywać 1 napar dziennie podzielony na 2-3 porcje. Dla poprawienia smaku można dodać miód lub sok owocowy.

Nalewka:
Proporcje 1:5. Zalać ciepłym alkoholem 40%. Macerować minimum 14 dni. Zażywać 2-3 razy dziennie po 5 ml (1 łyżeczka).

Różeniec górski w proszku:
1⁄4 łyżeczki mielonego korzenia (ok. 1 g) zalać niewielką ilością gorącej wody. Po ostudzeniu wypić razem z korzeniem. Stosować 1-3 razy dziennie podczas posiłków.

Synergia

Energia, nastrój, wydolność fizyczna: cordyceps, żeń-szeń syberyjski lub czerwony, maca, guarana
Nastrój, relaks, lepszy sen: ashwagandha, brahmi, 5-HTP
Koncentracja: Gingko biloba, żeń-szeń, brahmi, guarana
Libido: maca, Tribulus terrestris

Przeciwwskazania

Nie należy stosować rhodioli podczas ciąży i w okresie karmienia piersią, a także przez pół roku przed planowanym zajściem w ciążę. Podczas stosowania rhodioli warto zmniejszyć ilość spożywanej kofeiny i innych środków stymulujących, aby uniknąć nadmiernego pobudzenia i bezsenności.

Działania niepożądane

Wysokie dawki rhodioli mogą spowodować niepokój, bezsenność, dekoncentrację, nadmierne pobudzenie i gonitwę myśli.

Charakterystyka rośliny

Różeniec górski, czyli Rhodiola rosea, należy do rodziny gruboszowatych. Występuje w zimnych rejonach świata: w Arktyce, w wysokich górach Azji Centralnej i Europy oraz niekiedy w Kanadzie i na Alasce. W Polsce można ją spotkać w Sudetach i Karpatach. Tworzy gęste kępy. Rośnie na dużych wysokościach, zwykle wśród skał, pomiędzy kamieniami, w niskiej trawie lub nad górskimi strumieniami.

Różeniec posiada grubą, mięsistą, jasnozieloną łodygę, która nie rozgałęzia się i osiąga od 5 do 40 cm wysokości. Pod ziemią znajduje się grube kłącze różeńca, gęsto rozgałęzione i splątane, które po roztarciu wydziela charakterystyczny zapach, podobny do zapachu róż. Liście także są grube, mają jajowaty lub lancetowaty kształt i zaostrzone końce. Na brzegach widać drobne ząbki. Liście są delikatnie zagięte do góry, a ich powierzchnia pokryta jest woskiem. Jesienią przybierają żółty i czerwony kolor. Kwiaty rhodioli tworzą podbaldachy na szczytach łodyg. Dzielą się na męskie i żeńskie i występują w różnych kolorach: mogą być zielone, żółte i czerwone. Zapylane są przez muchy. Owocami rhodioli są mieszki, które pękając uwalniają liczne, ciemnobrunatne nasiona.

Zidentyfikowano dotychczas około 140 związków bioaktywnych znajdujących się w korzeniu rhodioli. Najważniejsze z nich podzielono na 6 grup:

- fenylopropanoidy: rosavina, rozyna, rozaryna,
- pochodne fenyloetanolu: salidrozyd (rhodiolozyd) i tyrosol,
- flawonoidy: rodiolina, rodionina, rodiozyna, tricyna,
- monoterpeny: rosyrydiol, rosaridyn,
- triterpeny: daucosterol, beta-sitosterol,
- kwasy fenolowe: kwas chlorogenowy i galusowy.

Źródła:

1. Rhodiola rosea: A Phytomedicinal Overview. http://cms.herbalgram.org
2. Rhodiola rosea: A Possible Plant Adaptogen. http://www.altmedrev.com
3. Rhodiola rosea: A Versatile Adaptogen http://onlinelibrary.wiley.com
4. http://en.mr-ginseng.com
5. http://rozanski.li
6. https://pl.wikipedia.org
7. https://en.wikipedia.org

Specyficzne kody

Powiązane produkty